Saturday 7 July 2012

8 foods that keep you fuller longger


8 Js makanan yang buat U all kenyang lebih lama


Masa browsing2 ternet tadi bella tertarik dengan tajuk ni Feel Less Hungry With This Food..
so feel nak kongsi dengan u all specially yg tengah diet sakan..
I will make it shorter la yer...or longer..anyway yg penting informasi kann :)
( Siap translate BM ni.. )

8 Js makanan yang buat U all kenyang lebih lama


Telur- "Telur adalah kombinasi yang sempurna protein dan lemak, ia lebih memuaskan daripada makanan sarapan pagi yang lain," kata Julie Kaye, MPH, RD, CDN, pakar diet berdaftar di New York City. Bimbang tentang kolesterol?Tidak menjadi. "Walaupun kandungan tinggi dalam kuning telur ,tidak adalah punca utama dalam meningkatkan kolesterol darah," jelas Kaye.Jika anda masih bimbang, cuba putih telur cecair, yang juga mengandungi protein dan boleh menghindari kelaparan.

Avokado- "Makanan yang mengandungi serat yang tinggi dan kaya dengan lemak. Mengambil masa yang lebih lama untuk dihadam, membolehkan anda untuk mengalami kelaparan dan  mungkin mengandungi kalori yang lebih kecil," kata Erin Palinski, RD, CDE, LDN, CPT,pengarang Belly Fat Diets untuk Majalah Dummies.

Kekacang-Satu hidangan kacang, kacang kuda atau  kacang memberikan rasa penuh protein tanpa lemak, karbohidrat kompleks dan lemak yang baik. Menurut Julie McGinnis, MS, RD, seorang pakar diet herba berdaftar yang diperakui dan pemilik Gluten Free Bistro di Boulder, CO, penyelidikan telah menunjukkan bahawa ketiga-tiga ini boleh menstabilkan gula dalam darah .

Cayenne Pepper -Rempah mujarab ini terbukti adalah penahan selera. Penyelidik dari Purdue University, West Lafayette, IN, mendapati bahawa orang-orang yang menambah setengah sudu teh lada merah untuk makan, akan makan 60 kalori lebih kurang pada waktu makan mereka seterusnya. 

Air-Terdapat banyak sebab untuk anda meningkatkan jumlah pengambilan air. H2O adalah penting untuk menjaga organ-organ, sendi, tisu dan fungsi sistem penghadaman yang baik, tetapi ia juga boleh membendung rasa lapar, kata Elizabeth DeRobertis, MS, RD, CDN, CDE, pakar diet berdaftar di Harrison, NY. Malah, satu kajian menunjukkan bahawa peserta yang minum dua cawan air sebelum makan memakan 75-90 kurang kalori daripada orang-orang yang tidak meminum air.


Yogurt Yunani-Kaya dengan kalsium dan rendah gula. "Protein di dalam makanan adalah salah satu faktor utama dalam rasa berpuas hati," kata Kaye. "Makanan kaya Protein-juga mengandungi lemak dalam jumlah yang berbeza, yang juga membuat anda merasa kenyang untuk tempoh yang lebih lama.

sup-Makan sup lebih, mengalami kurang selera? Tentu sekali, mengikut kajian terkini dari Pennsylvania State University. Dalam kajian itu, wanita yang memakan hidangan sup ayam yang rendah kalori  sebagai snek pagi makan 100 kurang kalori pada makan tengah hari daripada wanita yang memulakan hari mereka dengan ayam dan-beras kaserol. Anda boleh berterima kasih kepada kandungan air yang tinggi sup yang memberikan rasa kenyang-olah sayuran serat yang penuh dan suhu panas tidak menyakiti. Pastikan sup itu adalah  berasaskan sup dan bukan sup pekat atau berlemak, yang mengandungi jumlah kalori yang tinggi, kata DeRobertis.

Almonds-Semua kacang mempunyai kandungan lemak-sihat jantung, tetapi almond/badam mengandungi serat yang tinggi, yang boleh membuat anda berasa kenyang lebih lama. Makan kira-kira 15 badam antara makan tengahari dan makan malam boleh menghindari  pengambilan makanan ringan yang boleh mengemukkan. Menariknya, satu kajian mencadangkan bahawa badan kita tidak boleh menyerap semua lemak dalam badam, yang mungkin membawa kepada pengambilan kalori keseluruhan yang lebih rendah apabila memakannya. Makan badam terlalu banyak merosakkan selera anda dan boleh menyumbang kalori yang penting untuk pengambilan harian anda.





No comments:

Post a Comment